Hon är influencern som bokstavligt talat har vuxit upp i Stockholms mest fashionabla kretsar. Dessutom är hon nyexaminerad från prestigefulla modehögskolan Parsons Paris.
Idag är Chloé Schuterman aktiv i fyra bolag. Hon har två egna e-handelsvarumärken, Culotte och Cloeys, ett bolag i eget namn för influencerverksamheten och sitter i styrelsen för mammans modebutik Nathalie Schuterman.
Sajten influens.se har gjort en incheckning i alla fyra bolagen.
Sett till Chloé Schuterman AB ökade omsättningen med bara 1,3 procent i fjol och landade på 861.000 kronor. Rörelseresultatet kom in på 399.000 kronor.
Cloeys registrerades i maj i fjol och har alltså inte ännu ett helt räkenskapsår att bokföra. Varumärket säljs både via mammans butik och via egen e-handel. Affärsidén är att stärka Nathalie Schuterman med ett yngre tilltal – tänk en magkort kashmirkofta i vitt och grönt eller ett par cargobyxor för runt 3000 kronor.
Även Culotte är så gott som sprillans nytt. Det registrerades i juni i fjol. Bolaget ska utmana i det allt mer konkurrensutsatta underklädes- och basplaggssegementet. Även det säljs via en egen e-handel.
För moderskeppet Nathalie Schuterman, med butik på Stureplan, sjönk omsättningen med 14 procent och landade på 24 miljoner i räkenskapsåret som avslutades i somras. En förlust på -73.300 vändes samtidigt till en vinst på 2,4 miljoner kronor.