Sök ikon

Syskonen Wilma och Emil Holmqvists sminkmärke Hickap en riktig hit – tillväxt på 120 procent

Wilma och Emil Holmqvist driver Hickap.

Ingen hicka för Hickap.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

Influencern Wilma Holmqvist har en halv miljon följare på Instagram och driver skönhetsmärket Hickap tillsammans med sin bror Emil Holmqvist (som tillsammans med syrran har över 200.000 prenumeranter på Youtube) sedan fem år tillbaka. 

Det hela började som ett ”källarprojekt”, som Emil Holmqvist sa i en intervju med Breakit förra året. Men idag säljs produkterna både genom den egna e-handelsplattformen och hos jättar som Lyko, Kicks och H&M. 

Om det går bra för det Trollhättanbördiga entreprenörssyskonen? Jo, det får man säga. Förra året växte Hickaps intäkter med 120 procent, skriver sajten Influens.se

Omsättningen landar på 31,5 miljoner kronor och rörelseresultatet kommer in 28 procent högre än året innan, på 7,8 miljoner kronor. 

Hickap-grundarna skriver att ”bolaget fortsätter att ha en stark tillväxt vilket förklarar nettoomsättningens ökning”. 

Intresserad av e-handel? Den 25 april samlar Breakit den svenska e-handelseliten på E-Com Day för att djupdyka i de viktigaste frågorna för e-handlare just nu.  Dit kommer även Wilma och Emil Holmqvist. I samband med eventet släpper vi även vår kartläggning "Sveriges 50 högst värderade e-handlare – och 30 rising stars". Biljetter finns här – först till kvarn.

Läs mer