Hanna Öberg har idag 2,1 miljoner följare på Instagram. 2020 grundade hon träningsappen Ownu app tillsammans med Alexander Nordström, för att senare även addera klädmärket Ownu Fit.
Bolaget släppte två träningskollektioner i fjol, som båda sålde slut på nolltid.
“Mottagandet har inledningsvis varit helt klart över förväntan. Nu ligger fokuset på att fortsätta jobba med vår tillväxtstrategi, och se till att etablera vårt namn bland de stora spelarna”, säger Hanna Öberg, i en kommentar.
Oberg Fitness, som ligger bakom Ownu, ökade sina intäkter från 22,1 miljoner kronor till 23,5 miljoner kronor under 2022. Resultatet växte med 30 procent, från 1,8 miljoner kronor till 2,4 miljoner.
Omsättningen består i huvudsak av app-intäkter, men målet är att e-handeln inom ett par år ska inbringa samma pengar till varumärket. En del av framgången som Hanna Öberg lyfter fram är hur nära hon står sin följarskara.
“Jag visste exakt vad marknaden efterfrågade när jag skapade märket. Målet framåt är att fortsätta växa på hemmaplan, men även internationellt”, säger hon och fortsätter:
“Vi har hittat en väldigt tydlig och effektiv nisch för hur vi jobbar med framför allt content och konvertering på sociala medier.”
Den tredje klädkollektionen släpps på Ownu’s e-handel denna vecka.
Missa inte vår kartläggning om 17 av Sveriges största influencer brands!
LÄS OCKSÅ: 7 tydliga (och utmanande) trender för influencer brands
*
Intresserad av e-handel? Den 25 april samlar Breakit den svenska e-handelseliten på E-Com Day för att djupdyka i de viktigaste frågorna för e-handlare just nu. I samband med eventet släpper vi även vår kartläggning "Sveriges 50 högst värderade e-handlare – och 30 rising stars". Biljetter finns här - först till kvarn