Det var inte länge sedan Margaux Dietz var i ropet.
Så sent som i november blåste det upp något av en storm i influencer-sfären efter att Dietz publicerade en video som snabbt blev kritiserad. Klippet visade en blåslagen person utanför henne lägenhetsdörr. Istället för att ringa 112 frågar hon sin personliga tränare om råd.
Videon plockades bort men flera av företagen influencern samarbetade med rynkade ändå på näsan. Stronger, Elixir Pharma, Minetto och hudvårdsmärket Lumene valde att dra sig ur samarbeten.
Margaux Dietz gick senare ut och bad om ursäkt för videon. Breakits Julia Lundin kommenterade händelsen i en krönika som går att läsa här.
Nu har influencern lagt korten på bordet och visar hur det har gått för hennes tre bolag Margaux Dietz AB, Margaux Dietz Media AB och Margaux Dietz Holding AB, det senaste året, rapporterar sajten influencs.se.
Under förra året omsatte det förstnämnda 8,7 miljoner, vilket är 3,1 miljoner kronor mindre än året innan. Rörelseresultatet uppgick till 828.000 kronor, även det ett tapp med närmare 2 miljoner kronor från 2021.
Även Margaux Dietz Media AB hade ett tuffare år än tidigare. Omsättningen blev 139.000 kronor, ett ras med 1,8 miljoner kronor. Rörelseresultatet blev ett minusresultat på -10.000 kronor, att jämföra med en vinst på 1,7 miljoner kronor året innan.
Så till det tredje bolaget Margaux Dietz Holding AB. Bolaget ska, enligt sajten, äga och förvalta fast och lös egendom. Bolagets omsättning har alltid legat på noll. Rörelseresultatet minskar även här, från -13.000 kronor till -60.000 kronor.