Sania Claus Demina är något av en veteran i influencerbranschen. Hon är en modeprofil som var tidig i bloggsvängen och har en bakgrund som moderedaktör på Damernas Värld.
Allt sedan hennes stora modeintresse väcktes till liv så har hon varit ute på en jakt efter den heliga sko-graalen, en högklackad sko av god kvalitet som inte gör ont. Det berättar hon i podden Framtidens E-handel.
Idag driver Sania Claus Demina sedan fem år tillbaka det egna varumärket Sania D’mina, med handgjorda klackskor från Italien, med ett prisspann på upp emot 10.000 kronor paret.
Hon har sett sina skor på Sveriges kändaste kvinnor. Både kronprinsessan Victoria och prinsessan Sofia har köpt hennes stövlar. Dessutom har hon prisats av modemagasinet Elle.
Men att möta efterfrågan har varit svårt. I podden berättar entreprenören att hon lagt 700.000 kronor från egen ficka för att komma upp i volym men att hon nu får en välbehövlig skjuts framåt och tar in 4 miljoner kronor i kapital från ”privata investerare”. I affären värderas bolaget till 20 miljoner kronor.
”Det är jättekul”, säger Sania Claus Demina.
”Jag bara tänker, tänk vad jag kan göra nu”, fortsätter hon men tillägger att hon kommer fortsätta att “hustla” men nu med bättre fokus.
2021 omsatte Sania 1,2 miljoner med vinst på 107.000 kronor.