Sök ikon

Margaux Dietz nästa att hoppa på Hummy-tåget – har investerat i sociala medier-appen

Margaux Dietz går in i sociala medier-utmanaren. Foto: TT

Hjälper bolaget med utformningen – och har investerat “ett par hundratusen”.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

jon.wahlqvist@breakit.se

Webbredaktör

Claes Mårtén  har lyckats locka ett helt gäng av Sveriges hetaste influencers till sin sociala medier-satsning Hummy. Appen ska minska de negativa effekterna av sociala medier och istället vara upplyftande.

“Vi ska vara en rolig och engagerande plattform”, har Claes Mårtén tidigare sagt till Breakit.

Förutom influencers som Linnea Claeson, Samir Badran och Victor Frisk  har han också fått investeringar från bland annat Vois grundare och vd Fredrik Hjelm, paret von Koenigsegg och Microsofts tidigare Sverige-chef Hélène Barnekow. 

Och nu har även en av Sveriges största, och på senare tid skandalomsusade, influencer-profil Margaux Dietz hoppat på tåget. I en intervju med tidningen Resumé berättar hon att hon har investerat “ett par hundratusen” i appen och att hon också är engagerad i utvecklingen (så våra misstankar stämde).

“Jag hjälper dem med utformning och feedback”, säger hon till Resumé. 

Claes Mårtén har tidigare berättat att bolaget siktar på USA och att de ska göra en series a-runda inom kort. 

Läs mer