Sök ikon

Teknikmagasinet får ansiktslyft bortom igenkänning – satsar på återvunna mobiler

Teknikmagasinets grafiska profil görs om. Foto: Press

Nostalgikern må fälla en tår. Klassiska prylkedjan ser inte ut som den brukar.

Nu ska det ansiktslyfta bolaget satsa på e-handel och återbruk.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

Glöm den klassiska rödgula varumärkesloggan. Teknikmagasinet har efter ett par tuffa år och med sin nya norska ägare fått en helt ny look, som faktiskt gör det svårt att känna igen teknikkedjan.

Breakit har skrivit om Teknikmagasinets turbulenta år tidigare. Fram till att företaget i mars förra året köptes av norska återbruks- och mobilföretaget Release var det flera rekonstruktioner, konkurs och ägarbyten. För en övergripande koll har vi samlat alla artiklar om Teknikmagasinet här. 

Nu är Teknikmagasinet tillbaka i ungdomlig pastell. Bolaget säger sig ha gjort ett omtag av sin e-handel och fokuserar mer på försäljning av begagnade mobiler och reparationer, skriver bolaget i ett pressmeddelande

”Det fanns ett behov av att förtydliga Teknikmagasinet som en destination för begagnade enheter, mobilreparationer och andra tekniska livsstilsprodukter”, säger Sema Schmidt, COO och e-handelsansvarig på Teknikmagasinet.

Läs mer