Sök ikon

Dibz samlar alla bostadsköer på en plattform – och håvar in användare från sociala medier

Oliver Åsbacka, medgrundare och teknikchef, Lovisa Qvarner, medgrundare och vd, samt Richard Valleryd, medgrundare och operativ chef. Foto: Press/Montage.
Oliver Åsbacka, medgrundare och teknikchef, Lovisa Qvarner, medgrundare och vd, samt Richard Valleryd, medgrundare och operativ chef. Foto: Press/Montage.

Genom sociala medier har Dibz fått användarna att strömma in till deras tjänst för bostadsköande – och får omsättningen att rusa.

“Vi har investerat mycket i marknadsföring och tillväxt”, säger vd:n och medgrundaren Lovisa Qvarner.

Åsa Johansson

Åsa Johansson

asa@breakit.se

Reporter

När Lovisa Qvarner skulle flytta till Stockholm var frustrationen över att hitta en bostad stor. 

Hon hade sedan tidigare stått i en kö för att få en lägenhet, men insåg snart att det fanns betydligt fler köer att ställa sig i. Om hon ändå bara hade vetat om det tidigare. 

Oliver Åsbacka och Richard Valleryd kände samma sak när även de var påväg att flytta till huvudstaden.

När vi började titta efter fler köer ordentligt hittade vi hundratals, men ingen tjänst som hjälper en att hantera dem”, säger Lovisa Qvarner som tillsammans med Oliver Åsbacka och Richard Val...

Läs mer