Den svenska koncernen Hydda har varit ute på ett riktigt ordentligt förvärvståg under det senaste året. Bakom koncernen står investmentbolaget Blq och fastighetsjätten Vasakronan tillsammans med delägarna Neptunia invest och Brunswick. Målet är att bygga en sfär av SaaS-bolag inom det som brukar kallas för proptech. Techlösningar för fastigheter som det heter på nästan ren svenska.
Två av bolagen som har köpts upp är Pixery Media och Homemaker. De ska nu slås samman och bilda det nya bolaget Envise, för att erbjuda en plattform som hanterar allt från virtuella showrooms till verktyg för ärendehantering.
“Vi är glada över att kunna kombinera våra styrkor och expertis för att skapa ett verkligt unikt erbjudande på marknaden”, säger Anna Nordström, vd för Envise.
Bland kunderna finns idag aktörer som JM, Balder, Serneke och Ikano.
“Vi är övertygade om att Envise kommer att förse våra kunder med de verktyg de behöver för att skapa en riktigt bra digital upplevelse när det gäller fastighetsprojekt och förvaltning. Med vårt fokus på innovation, kundservice och pålitlighet är vi på Envise inställda på att revolutionera hur fastighetsföretagen interagerar med sina kunder online. En allt i ett-lösning, för att förenkla och förkorta försäljningsprocesserna”, fortsätter Anna Nordström.
Under 2021 omsatte Pixery 6 miljoner kronor med ett resultat på minus 4,4 miljoner kronor. Homemaker var något större med en omsättning på 10 miljoner kronor och ett resultat på minus 2,6 miljoner kronor.
De övriga bolagen i Hydda-koncernen är Elbilio, Spaceflow, Parkando och Estate Logs