Sök ikon

Kanonår för Glowid: "Vi är otroligt nöjda"

Cecilia Ortmark Söder, vd Glowid.

Fortsatt uppåt för hennes satsning på koreansk hudvård.

Jon Wahlqvist

Jon Wahlqvist

jon.wahlqvist@breakit.se

Webbredaktör

För över 10 år sedan flyttade Cecilia Ortmark Söder till Koreas huvudstad Seoul. Där fastnade hon för koreansk hudvård och när hon flyttade tillbaka till Sverige sedan drog hon igång e-handeln Glowid. 

“Jag hade intresse för hudvård innan men det blev tio gånger starkare när jag kom till Korea”, har hon berättat för Breakit tidigare.

“De har en fantastisk marknad med över 22.000 skönhetsmärken”.

Glowid har vuxit snabbt de senaste åren och nu har sajten e-handel fått tag i färska siffror från bolaget.

Och det ser fortsatt bra ut. Förra året ökade omsättningen från 40 miljoner till 59,5 miljoner kronor, en ökning på nästan 50 procent. Rörelseresultatet ökar också men bara från 7,4 miljoner till 8,8 miljoner.

“Vi är otroligt nöjda med året som varit och i stora drag har det gått enligt plan,” säger Cecilia Ortmark Söder till sajten.

Men allt går inte i raketfart uppåt utan pandemin och problem med leveranser har ställt till det tidvis.

“Vi har fortsatta utmaningar med logistikkedjor och under hösten är en stor utmaning att hålla tillräckligt stora lager. Samtidigt är vårt gäng på Glowid nu ännu mer samspelta. Tack vare detta så håller den positiva trenden i sig med en fortsatt fin tillväxt på alla fronter”.

Vill du vara först med det senaste? Ladda ner Breakits app här och aktivera pushar – då missar du aldrig en viktig nyhet.

Läs mer