I slutet av förra sommaren fick poddbolaget Perfect Day Media nya ägare när Abba-Björn Ulvaeus och EQT-grundaren Conni Jonssons Pophouse köpte bolaget. Efter att de nya ägarna velat ändra inriktning i somras lämnade också vd Karolina Roslund bolaget som sedan dess har varit ledarlöst. Eller inte riktigt utan grundaren och den kreativa chefen Hannah Widell har varit den som tagit över Roslunds uppgifter. Nu blir det även hon som blir permanent ansvarig för verksamheten som bland annat har succépoddarna Alex & Sigge, When We Were Kings, Ursäkta och Fredagspodden. Det meddelar bolaget i ett pressmeddelande.
“Hannah har under hösten varit tillförordnad Head of Perfect Day och har tillsammans med Amanda Schulman, kreativ chef och Tove Barkestad, CFO, drivit och ansvarat för det kreativa och finansiella arbetet. Trion har visat sig vara precis vad företaget behöver för att fortsätta den utstakade resan att bli marknadsledande”, säger Per Sundin, vd på Pophouse (han som har ett helt avsnitt i den nya Spotify-serien tillägnat sig).
“Hanna är helt rätt person att leda bolaget framåt vilket visade sig tydligt redan tidigt i rekryteringsprocessen. Hon är av en kaliber som är otroligt svårmatchad.”
Perfect Day Media omsatte 71,5 miljoner kronor 2021 med en förlust på 11,3 miljoner kronor.
“När förslaget låg på bordet kändes det självklart att fortsätta bygga vidare på det vi redan har uppnått”, säger Hannah Widell.
“Under hösten har många bitar fallit på plats och vi är så otroligt stolta över det innehåll som Perfect Day skapar varje dag”.
Missa inte vår stora kartläggning av podd-Sverige – aktörerna, siffrorna och allt du behöver veta