Sök ikon

Efter Michaela Fornis babysuccé – nu lanserar hon egen e-handel

Michaela Forni gav sig in babytech-branschen med besked. Efter två år värderas hennes app Baby Journey till 325 miljoner kronor.

Influencern tar nu nästa steg i babybranschen och utmanar posterjätten Desenio med en ny e-handelssatsning.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

Gravid- och småbarnsappen Baby Journey måste ses som ett lyckodrag för Michaela Forni

Bolaget som hon grundade tillsammans med fästmannen Damon Foroozesh och brorsan Timothy Forni för två år sedan och har varit lönsamt från start. 

I somras gick Länsförsäkringar in med 25 miljoner kronor i en nyemission vilket värderade Baby Journey till 325 miljoner kronor, enligt Breakits beräkningar. 

Nu hoppas gänget bakom Baby Journey på nästa succé i segmentet vänta smått när trion lanserar sin e-handelssatsning Hello Tint, ett bolag som ska utmana posterjättar som Desenio med personaliserade affischer i mjuka färger till barnrummet. 

“Jag tror att vi med vår unika designstudio och kreativa höjd kommer kunna gemarknadsledarna en match” säger Michaela Forni i ett pressmeddelande.

Hello Tint kommer att producera posters på begäran, en slags print-on-demand-tjänst. Enligt bolaget är detta ett medvetet val av hållbarhetsskäl. 

Baby Journey konkurrerar om samma målgrupp som Preglife, Preggers och blöjtillverkaren Libero och hade runt 100.000 användare i somras. 

Fjolårets intäkter, som i huvudsak kommer från samarbetspartners och annonsörer, landade på 6,8 miljoner kronor. Bolaget gjorde en rörelsevinst på 2,2 miljoner kronor.

Läs mer