Sök ikon

Offensiva Storykit dubblade: “Vi har fortsatt göra det vi har gjort sen vi startade”

Peder Bonnier, vd på Storykit samt grundare av KIT. Foto: Press

Storykit överlevde hajpen och kom ut på andra sidan som ett av Sveriges största SaaS-bolag efter att ha dubblat omsättningen i fjol.

Grundaren Peder Bonnier säger att bolaget har hittat sin ”naturliga tillväxttakt” och ser inget som tyder på att raketbränslet kommer ta slut.

För Breakit berättar han om nyckeln till en framgångsrik affärsmodell och hur det är att bli ett nytt bolag var åttonde månad.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

Nyligen släppte vi den stora SaaS-rapporten där de 55 största SaaS-spelarna analyseras och kartläggs (här kan du köpa rapporten!). I materialet finns en massa spännande storys. Ta den om Storykit som har genomlevt mediehajpen och kommit ut på andra sidan som en väloljad intäktsmaskin. 

Internt pekas Peder Bonnier ut som en framtida kronprins att styra mediejätten Bonnier men på daglig basis är han själv på väg att bygga upp ett riktigt guldägg. Omsättningen i hans Storykit, som utvecklat ett verktyg som gör det enklare för företag att producera videor, nästan dubblades til...

Läs mer