E-handlaren Stronger har varit en raket på den svenska e-handelshimmeln och omsättningen har fullkomligt rusat. De färgsprakande träningskläderna har gjort succén och från att ha omsatt 45 miljoner 2018 landade man 2020 på en omsättning 308 miljoner med en redig vinst på 43 miljoner.
I januari förra året tog Annica Rantala över vd-rodret från grundaren Henrik Grundén. Det uttalade målet var att nå en miljard i omsättning inom två år.
"Om vi fortsätter att rita ut vår nuvarande tillväxtkurva så kommer vi att landa där”, sa Annica Rantala till oss i mars förra året.
Men tillväxtkurvan har inte riktigt blivit vad de hoppats på, det visar bokslutet för 2021. Bolaget har visserligen fortsatt växa, och omsätter nu 383 miljoner men vinsten kapas ganska rejält till 10 miljoner.
I bokslutet skriver bolaget att de under 2021 haft som fokus att stärka organisationen för global tillväxt och antalet anställda har nästan fördubblats.
Under början av 2022 tog Stronger ytterligare ett steg i sin utveckling när de för första gången började sälja sina kläder i butik. Först ut var det exklusiva varuhuset NK i Stockholm.
”Vi ser det som ett sätt att stärka varumärket. Om man tycker att NK är premium så blir vi verifierade som det genom att finnas där", sa Annica Rantala till Breakit i samband med lanseringen.