Sök ikon

SaaS-profilen Mikke Selanders nya affärsidé – extern tillväxtmotor: ”Galen efterfrågan”

Mikke Selander. Foto: Press / Privat

Förre Ancontoppen vill lösa entreprenörens mest brännande problem. Kunderna står enligt bolaget redan på kö.

Hanna Åkesson

Hanna Åkesson

hanna.akesson@breakit.se

Webbredaktör

SaaS-entreprenören Mikke Selander, som tidigare drivit kassasystembolaget Ancon, blev omskriven för mindre än en vecka sedan då han investerade och tog styrelseplats i SaaS-bolaget Publicinsight som siktar på en notering på Spotlight. 

Nu är Selander aktuell igen, den här gången som startupgrundare. Profilen ligger nämligen bakom den nya tillväxtbyrån ZAZY Agency, som med ”smarta kampanjer” i sociala medier och en egenutvecklad teknikplattform, ska optimera genomslagskraft, kundtillförsel och kampanjbudgetar för aspirerande techbolag, enligt ett pressmeddelande. 

”Det finns ofantligt många duktiga entreprenörer vars techbolag har en bra produkt och organisation, men inte riktigt får den där tillväxten de drömmer om. Här löser vi entreprenörens största problem, det jag själv drömde om att få hjälp med när jag drev SaaS-bolaget Ancon”, säger Selander i en kommentar. 

ZAZY vill vara en extern tillväxtmotor för bolagen som vill mer. Och intresset från branschen är stort, enligt kampanjstrategen Magnus Hermansson

”Efterfrågan från både techbolag och vc-bolag har varit helt galen och vi jobbar nu med en väntelista där vi tar några kunder i taget för att hålla kvalitén på kampanjerna.”

Den nystartade tillväxtbyrån har bas i Stockholm men valt att rekrytera internationellt från dag ett. 

”Vårt huvudfokus är att ta techbolag från Norden ut i Europa och till USA. Vi har redan flera kunder som växer på den Amerikanska marknaden, vi tittar även på att etablera ett kontor i USA under Q2 nästa år”, säger Mikke Selander.

För två år sedan berättade Mikke Selander för Breakit om sina värsta misstag och största lärdomar vid rodret för Ancon – ett bolag som under hans ledning kom att öka omsättningen med över 300 procent. 

 

Läs mer