Bruce har skapat ett digitalt gymkort som gör att användaren kan träna på flera olika gym eller träningsstudio med bara ett medlemskap.
Tanken är att den träningssugna inte ska behöva vara låst till ett ställe men också ge träningsanläggningar möjlighet att erbjuda sina tjänster till flera. I dagsläget finns Bruce i Stockholm, Göteborg och Malmö samt i Oslo och Bergen i Norge.
Nu har siffrorna för det brutna räkenskapsåret 2020/2021 tillkännagivits. Bruce nettoomsätter 40 miljoner kronor och gör ett rörelseresultat på minus -15 miljoner kronor, vilket innebär att omsättningen är densamma som året innan och att förlusterna ökar med 1 miljon kronor. Räkenskapsåret sträcker sig från 2020-09-01 till 2021-08-31.
I kassan fanns vid bokslutet endast 7 miljoner kronor, nere från 16 miljoner kronor året innan.
Bruce medgrundare Magnus Elm, klev tidigare i år ner från vd-posten för att istället bli produktchef.
"Ambitionen är att tillsammans med teamet öka medlemsbasen tjugo gånger av vad den är i dag – och såklart ha kul", sa nya vd:n Peter Andersson då.
I ett pressmeddelande från slutet på 2021 uppgav Bruce att tillväxten hade tagit fart igen efter pandemin och att antalet medlemmar ökade med 27 procent på månadsbasis. Huruvida den tillväxten har hållit i sig står inte klart.
Rättelse: I en tidigare version av artikeln stod det att Bruce hade genomfört en nyemission som de inte har gjort.