E-handelsbolaget Lyko har precis som så många andra e-handlare haft det tufft på börsen i år. Aktien har fallit nästan 50 procent sedan årsskiftet och i den senaste kvartalsrapporten visade Lyko oväntat upp en förlust på strax över 9 miljoner.
Nu köper bolaget skönhetsvarumärket Rebecca Stella Beauty av grundaren influencern Rebecca Stella.
"Det är fantastiskt roligt att lyfta varumärket till nästa nivå, utveckla det och göra en rebranding tillsammans med Lykos fantastiska team", säger Rebecca Stella i ett pressmedddelande.
"Deras kompetens och distribution har i kombination med mig och varumärkets kärnvärden, som jag har utvecklat genom åren, en enorm potential".
Rebecca Stella Beauty grundades 2018 tillsammans med e-handelshubben Hubso, som startar varumärken tillsammans med influencers. Verksamheten finns därför inte som eget bolag.
”Jag är glad att Rebecca Stella vill utveckla sitt varumärke tillsammans med oss och jag ser en stor möjlighet att utveckla nya produkter och skala varumärket via vår infrastruktur", säger Rickard Lyko som är vd på Lyko.
"Rebeccas erfarenhet och räckvidd är en perfekt match till vår växande Inhousekompetens med både produktutveckling, Lyko Studio och vår omnikanalförsäljning.”