Alice Stenlöf har inte legat på latsidan sedan hon och Bianca Ingrosso lade ner podden ”Har man sagt A får man säga B” efter ett liveframträdande i Globen för tre år sedan. Utöver en Youtube-kanal med 180.000 prenumeranter och ett Instagram-konto med fler följare än det finns islänningar i världen har influencern startat modemärket A-Dsgn tillsammans med Hubso.
Nu har årsredovisningen för 2021 landat, vilket sajten Influens.se var först med att uppmärksamma.
Siffrorna skvallrar om miljonvinst för 26-åringen. Hennes senaste startade bolag Stenlöf Holding AB har köpt upp det första aktiebolaget Alice Stenlöf AB, vilket är den enda noterbara händelsen för året.
Omsättningen landar på 0 kronor medan vinsten uppgår till 8,5 miljoner, vilket kommer från ”resultat från andelar i koncernföretag”.
Bolaget gör vidare en utdelning på 460.000 kronor till aktieägarna.
Alice Stenlöf driver ytterligare ett bolag, Stoneleaf AB, verksamt inom ”marknadsföring av kläder och accessoarer via sociala medier”, enligt Bolagsverket.
Rapporten för 2021 visar att intäkterna ökat med 13 procent till 308.500 kronor i Stoneleaf. Rörelseresultatet landade på 162.500 kronor.
LÄS OCKSÅ: Kartläggning av influencernätverken 2022: Siffrorna, ägarna och konkurrenterna