Lovisa Worge var under flera år assistent till influencern Bianca Ingrosso och blev via hennes kanaler (och gammel-tv) presenterad för omvärlden. Själva anställningsintervjun sändes faktiskt i det populära programmet Wahlgrens värld 2018, något som markerar starten på Lovisa Worges egna karriär som influencer och entreprenör.
LÄS MER: Okända storyn om Lovisa Worge: Från Bianca Ingrossos assistent till (potentiell!) smyckesdrottning
Faktum är att Lovisa Worges egna karriär som influencer också har börjat resultera i miljonresultat.
Den senast tillgängliga årsredovisningen i Lovisa Worge AB gäller räkenskapsåret som slutade i augusti 2021. Det är bolaget som innehåller profilens influencer-tjänster och årsredovisningen visar att intäkterna under det brutna räkenskapsåret landade på 1,6 miljoner kronor. En ordentlig ökning från de 0,7 miljoner som Lovisa Worge omsatte året innan.
På den sista resultatraden fanns totalt 900.000 kronor kvar när skatten var betald.
Det finns bara en anställd i bolaget och knappt någon personalkostnad att tala om. Men efter det fina året står det ändå klart att Lovisa Worge i början av 2022 tog beslutet att unna sig en utdelning på 187.000 kronor.
Breakit kunde förra hösten avslöja att Lovisa Worge och Bianca Ingrosso arbetade på en ny hemlig satsning tillsammans med Tom Hope-grundaren Tomaj Sangchi. Det nya bolaget kallades för Ani who, men grundarna var fåordiga.
I början av maj i år gick influencer-duon själva ut med sin smyckes-satsning, där Breakit kunde vara först med att rapportera om bolagets planer.
Hur den nya satsningen påverkar Lovisa Worges influencer-arbete får vi veta när årsredovisningen för året som slutar i augusti 2022 dyker upp. Ryktet gör gällande att lanseringen av Ani Who inte resulterade i den brutala försäljning som annars är förknippad med Bianca Ingrosso.