Influencern Lucas Simonsson driver en av Sveriges största poddar – ”Mellan himmel och jord”, gör sketcher på sociala medier och säljer tillsammans med sina humorkollegorna i JLC rom och cola på burk på Systembolaget.
När Breakit i slutet av 2021 gjorde en kartläggning av Sveriges största poddar var JLC och Simonsson i toppen bland de allra mäktigaste.
Lucas Simonssons egna bolag har gått som tåget de senaste åren. Mellan 2019 och 2020 ökade omsättningen med 1,3 miljoner kronor till 6,6 miljoner kronor.
Men hundratusentals följare och ett tv-program på Discovery tycks inte räcka till – intäkterna i Lucas Simonssons egna bolag minskade med 20 procent i fjol till 5,2 miljoner kronor, skriver Influens.se som tagit del av årsredovisningen.
Rörelseresultatet landade för 2021 på 3,4 miljoner kronor.
I en tidigare version skrev Breakit att Lucas Simonsson hade gjort ett minusresultat, vilket inte stämmer.