Vi brukar ibland beskriva det som att bolagen vi skriver om går som tåget. Och inte för att vara för kaxiga så måste vi ändå säga det. Breakit går verkligen som ett snabbtåg.
När bokslutet för 2021 stängdes visade de hårda siffrorna att vi växer på alla fronter. Intäkterna ökade med 57 procent och vinsten nästan dubblades.
Men nu ska vi öka takten igen (såklart!) och nu har vi fått med oss två nya stjärnor på resan.
In som ny försäljnings- och leveranschef kommer Malin Karlunden och Johanna Friberg blir ny eventchef.
“Jag har varit en trogen följare av Breakit sedan starten och jag har imponerats av er ständiga närvaro i alla kanaler”, säger Malin Karlunden.
Hon kommer närmast från Aller Media där hon har varit med och byggt upp mediejättens kreativa studio.
“Jag har arbetat med kunder med komplexa kommunikationsutmaningar och älskar att hitta fram till kärnan i budskapet för att engagera rätt målgrupper”.
“Det ska bli så spännande och roligt att ta på mig Breakit-hatten”.
"Malin besitter en unik kunskap i hur man skapar kommersiellt innehåll som verkligen engagerar publiken. Med Malin ombord kommer vi att kunna utveckla större koncept tillsammans med våra kunder", säger Vigor Sörman, interim-vd på Breakit.
Men hon är inte den enda stjärnan som kommer in på Breakit. Nu tar också Johanna Friberg över som event- och nätverkschef, hon kommer senast från Novare Leadership Academy, men har också en bakgrund på Bonnier News och SF Studios.
“Breakit är ett spännande och snabbrörligt bolag som jag haft på min radar länge”, säger hon.
“Det är imponerande att se hur Breakit växt under de senaste åren och hur företaget med nytänkande journalistik, vassa event och starka nätverk bidrar till ett mer innovativt och transparent näringsliv.”
"Johanna är mästare på att skapa wow-upplevelser hos deltagarna. Vi ser fram emot många wow-upplevelser på Breakits event och nätverk i framtiden", säger Vigor Sörman.
Johanna ansluter i slutet av maj och Malin i juni.