Sök ikon

Amanda Schulmans All i am beauty passerar 10 miljoner – Stronger-vd:n kliver in i styrelsen

Annica Rantala och gänget bakom All i am beauty. Foto: Vanessa Tryde / Press

Hjärnorna bakom Zlatans parfym och syskonen Amanda Schulman och Hannah Widell har lanserat en gemensam skönhetssatsning.

Nu avslöjar de hur mycket de sålt.

Tobias Blixt

Tobias Blixt

tobias.blixt@breakit.se

Reporter

Skönhetsvarumärket All i am beauty grundades av entreprenörerna Jessica Dersén och Karin Svensson som tidigare legat bakom bolaget som tog fram Zlatans parfym. I det nya bolaget är det både parfymer och smink som gäller, men den här gången samarbetar de istället med profilen Amanda Schulman, som är kreativ chef och ansiktet utåt.

Nu avslöjar All i am att de har passerat 10 miljoner i omsättning under de första tolv månaderna sedan lanseringen. I samband med att den milstolpen passerats så kliver också Annica Rantala, till vardags vd på Stronger, in i bolagets styrelse.

“All i am har på kort tid lyckats bevisa sin idé och affärsmodell. Därför ska det bli så roligt att stötta bolaget i arbetet med att utveckla och skala upp. Alla känner till hur konkurrensutsatt e-handeln och skönhetskategorin är. Det krävs exceptionellt starkt kund- och produktfokus för att lyckas, förutsättningar som All i am verkligen har”, säger hon i ett pressmeddelande.

Amanda Schulman, som också är delägare tillsammans med sin syster Hannah Widell och Perfect Days vd Karolina Roslund, säger följande om starten i bolaget:

“För mig har det varit viktigt att göra den här resan tillsammans med personer som verkligen kan produktutveckling och skönhetskategorin på djupet. Vi vill utveckla produkter som sticker ut, håller hög kvalitet och bygger starka, långsiktiga relationer med konsumenterna. Det är fantastiskt roligt att mottagandet varit så positivt hittills och jag ser fram emot att fortsätta bygga All i am tillsammans med vårt växande community av engagerade kunder och följare.”

Amanda Schulman har tidigare berättat för Breakit att bolaget vill bygga ett internationellt varumärke.

LÄS MER: Miljonregn över poddstjärnorna Hannah & Amanda – och det är bara början 

Läs mer