Mjukvaruplattformen Streamify har tecknat ett ambassadörsavtal med Petra Tungårdens Adoore.
"Liveshopping är ett av de roligaste formaten eftersom det är väldigt äkta, och kunderna kommer närmare både varumärket och personerna bakom. Vi vill utveckla konceptet ytterligare, till exempel ta med tittare på plåtningar och visa vad som sker backstage", säger Petra Tungården, vd och grundare av Adoore, i ett pressmeddelande.
Hon fortsätter:
"Liveshopping möjliggör även för köparen att ta rätt beslut, kunden får en möjlighet att ställa frågor om produkten, eftersom det minskar returgraden är det även positivt ur ett miljöperspektiv".
Adoore kommer använda live shopping som en förlängning av sin e-handel.
"Att få ha Petra med i utvecklingen av liveshopping är jätteviktigt för oss. Att arbeta med våra kunder och utveckla Streamify i ett nära samarbete tillsammans är något vi verkligen värdesätter. Det ska bli både kul och lärorikt", säger Johan Klitkou, vd och grundare av Streamify.
Avtalet gäller i Sverige och under ett år, inga övriga detaljer framgår.
Adoore har brutet räkenskapsår. Därför finns inga färska siffror från 2021 ännu att hitta. 2020 omsatte de 14 miljoner kronor med ett rörelseresultatet på 5 miljoner kronor.
LÄS MER: Så vände Petra Tungården från flopp till succé: "Var nära konkurs"