Sök ikon

Janni Delér och Jon Olsson skänker miljonbelopp till Ukraina

Foto: Press / Skärmklipp

Modemärket C'est normal drivs av profilerna Janni Delér och Jon Olsson. För att samla in pengar till de som drabbats av Rysslands invasion av Ukraina bestämde de sig för att sälja ut hela lagret och donera vinsten.

Tobias Blixt

Tobias Blixt

tobias.blixt@breakit.se

Reporter

Influencerparet Janni Delér och Jon Olsson bestämde sig för att sälja ut hela modemärket C’est normals lager till halva priset. Anledningen var att samla in pengar till Ukraina, där all vinst skulle doneras. Tidigare i veckan meddelade Janni Delér själv på Instagram att de på bara en och en halv timme hade samlat in över 1 miljon kronor.

“Jag kan knappt tro på vad vi har lyckats med tillsammans (på 1,5 timme!!!) – vi har nästan helt sålt slut och vi har tillsammans samlat in över 100.000 euro”, meddelade hon följarna. 

Alla pengar doneras till Unicef och i ett tidigare annonserat samarbete kommer alla donationer som går till organisationen i mars månad att dubblas av Akelius Foundation.

Vilket innebar att den totala mängden pengar som donerades till slut landade på 233.426 euro, eller lite mer än 2,5 miljoner kronor efter dubblingen.

“Tillsammans kan vi göra skillnad för vad som händer i världen. Inte bara genom att uppmärksamma det, men genom att faktiskt göra något”, skrev Jon Olsson på Instagram igår fredag.

Läs mer