Tjänsten techjätten annonserat om var en ny poddchef till bolagets Moskvakontor, något Breakit var först med att berätta. Det här hände samtidigt som många storbolag på ett eller annat sätt valde att markera mot Rysslands invasion av Ukraina.
Prenumeranter har efter Breakits avslöjande rasat och i sociala medier har det skymtats hot om att säga upp abonnemang, rapporterar Aftonbladet.
Nu skriver tidningen att annonsen bolaget utlyste har försvunnit.
”Vad gäller den borttagna annonsen så är den nedtagen eftersom det var en annons som var publicerad sedan tidigare. Rekryteringen pågår helt enkelt inte”, skriver en presskontakt till Aftonbladet.
”Jag har ingen information om huruvida den tillsattes eller inte – men det är inte en pågående rekrytering.”
I början av februari i år öppnade Spotify ett lokalt så kallat "representationskontor". Företag som har mer än 500.000 användare i Ryssland måste nämligen etablera ett lokalt kontor i landet enligt en ny lag, något Breakit kunde berätta igår.
Spotify har inte velat kommentera hur de ser på sin verksamhet i Ryssland eller om de kommer att införa några åtgärder i spåren av kriget i Ukraina.
Hur Spotify – ett av världens största mediebolag – hanterar eventuell desinformation på sin plattform i Ryssland under ett pågående krig vet vi inte heller.