Sportvarumärken Röhnisch grundades redan 1945, alltså för 75 år sedan för den som inte orkar räkna själv. Nu har bolaget för första gången i sin långa historia kliver över 200 miljoner i omsättning, en ökning som kommer efter att bolaget satsat hårt på att utveckla sin egen e-handel. Det framgår av ett pressmeddelande där fjolåret summeras.
Totalt ökade omsättningen med 25 procent och det Creades-ägda bolaget ska även ha ökad vinsten. För att jämföra så låg omsättningen på 150,5 miljoner kronor under 2020, med ett resultat på 4,6 miljoner kronor.
“Vi ser nu resultatet av vårt hårda arbete, med utgångspunkt i en tydlig strategi kombinerat med en lyckad varumärkespositionering. Vi har behållit det bästa från Röhnisch fantastiska arv och samtidigt moderniserat design och varumärke. Jag är otroligt stolt över vad det här teamet har åstadkommit”, säger Emma Stjernlöf, vd för Röhnisch i pressmeddelandet.
Även 2022 ska ha börjat bra för bolaget, som nu fortsätter på sin inslagna väg. Målet sedan Emma Stjernlöf klev ombord som vd har varit att tredubbla omsättningen till 2025.
“Vi kommer fortsätta att lägga stort fokus på vårt varumärke samt driva en försäljningsstrategi där vi kombinerar en stark egen e-handel och utvalda återförsäljare internationellt. Jag är övertygad om att vi med kombinationen träning och golf befinner oss i en tillväxtbransch och vi har bara börjat”, säger Emma Stjernlöf.