Ida Warg har hundratusentals följare på sociala medier och har tagit steget som flera influencers har gjort – från marknadspelare för olika företag till att bli entreprenörer. Det som började med brun utan sol har nu vuxit rejält. Förra året sprängde de 100-miljonersvallen.
“Det känns helt sjukt, det är något som vi kämpat för hela året”, säger Ida Warg.
Hon fortsätter:
“Det var en svettig slutspurt och vi i ledningen trodde att vi skulle landa på 99 miljoner. Men våra anställda hade hållit de sista ordrarna hemliga för oss.”
Förutom den kraftiga tillväxten så lyckades bolaget också med att göra en saftig vinst på 20 miljoner kronor.
Vad är hemligheten?
“Vi har sjukt bra produkter, det gör att de som följer mig rekommenderar de vidare till sin kompis eller sin mormor eller någon annan.”
Planerar aggressiv tillväxt
Trots ett lyckat år är planen inte att slappna av under 2022. Bolaget planerar en aggressiv tillväxt även i år (även om de inte vill dela med sig av vad de siktar på) och lanserar i flera länder. Indien, Hongkong och Israel ska vara igång innan året är slut. Det är länder där Ida Warg som person är speciellt känd och kan agera draglok för försäljningen.
“I Indien kommer vi jobba med en agentur, det var faktiskt de som sökte upp oss, planen var inte att satsa där”, säger hon.
“Det gäller att hitta rätt profil som är rätt för vårt brand i varje land.”
Förutom att lansera i nya länder kommer 80 nya produkter att släppas inom två nya, men än så länge hemliga kategorier.
“Vi vill bli ett globalt skönhetsvarumärke”, säger Ida Warg.