Sök ikon

Svensk digital handel rekryterar Arne Andersson – ska utveckla svenska näthandeln

Arne Andersson. Foto: Istockphoto.com / Press

Arne Andersson var länge e-handelsexpert på Postnord. Nu ska han hjälpa Svensk digital handel att växla upp sitt arbete med att stärka e-handeln i Sverige.

Tobias Blixt

Tobias Blixt

tobias.blixt@breakit.se

Reporter

Organisationen Svensk digital handel planerar att växla upp sina satsningar för att stärka den svenska e-handeln under 2022. Som ett steg i de satsningarna meddelar organisationen nu att de rekryterar e-handelsprofilen Arne Andersson, även känd som “Arne på posten” efter sina många år som e-handelsexpert på Posten och Postnord. 

Han kommer att arbeta som senior rådgivare på heltid och ska även driva organisationens logistiknätverk, vidareutveckla certifieringen Trygg e-handel och arbeta med att stärka relationen till e-handelsföretag och leverantörer.

“Vi är väldigt glada över att Arne Andersson vill vara med och utveckla branschen tillsammans med oss på Svensk Digital Handel. Han kommer med sin kompetens och erfarenhet att vara drivande i utvecklingen av mer och skarpare innehåll i våra kanaler i form av bland annat trendspaningar, föreläsningar och utbildningar”, säger Svensk Digital Handels vd Per Ljungberg i ett pressmeddelande.

Arne Andersson själv har följande att säga om sin nya arbetsgivare:

“Jag ser mycket fram emot att vara med att utveckla dessa redan starka varumärken och att tillsammans med alla aktörer i branschen jobba för ytterligare att stärka konkurrenskraften för e-handeln i Sverige”, säger Arne Andersson.

Svensk Digital Handel är ett dotterbolag till organisationen Svensk Handel, de driver även e-handelseventet D-congress.

Läs mer