Hur mycket Schibsted investerar eller hur stor ägarandel man får framgår inte, men det norska bolaget blir majoritetsägare i Plick.
"Det faktum att Schibsted har visat en sådan tro på oss, ger oss ett stort förtroende för att fortsätta den spännande resa vi har inlett. De besitter kompetens som vi kan ta till oss och gör att vi kan skala vår verksamhet på den svenska marknaden", säger Jimmy Heibert, vd och grundare av Plick.
Plick är en investering i ett tidigt skede för Schibsted och kommer att fortsätta drivas som ett fristående företag.
”Genom att investera i Plick satsar vi på grundarna bakom en av de viktigaste utmanarna på marknaden för ”preloved fashion” bland unga konsumenter i Sverige. Tjänsten passar väl in i Schibsteds strategi att erbjuda människor transaktionsbaserade marknadsplatser som gör det lättare att köpa och sälja begagnade varor", säger Christian Printzell Halvorsen, chef för nordiska marknadsplatser inom Schibsted, i ett pressmeddelande.
Breakit skrev om Plick redan 2016 när man då gick på offensiven backade av riskkapitalbolaget Aggregate Media.
Plick grundades 2013 och har idag över 500 000 användare. Appen låter användarna ladda upp bilder på kläder de vill sälja – lite som på Tradera eller Blocket Mode.