Aller Media vill inte ge sig in i poddkriget – "Kommer att ske en konsolidering"

Poddmarknaden i Sverige är stekhet.
Men Aller Media har, till skillnad från många andra mediebolag, inga ambitioner om att bli en storspelare inom ljud.
"Min bedömning är att marknaden fortfarande är rätt omogen", säger bolagets Sara Forssberg, till Breakit
PREMIUMARTIKEL
Vill du fortsätta läsa?
Skaffa Breakit Premium och få obegränsad tillgång till allt.
Har du redan ett konto? Logga in här
Månadsabonnemang
499 kr/mån
exkl. 6% moms
Ingen bindningstid
Spara mest
Årsabonnemang
399 kr/mån
4788 kr/år exkl. 6% moms
Du sparar 1200 kr
Företag?
Vi erbjuder volymrabatt för företag.
Du får allt som ingår med ett premiumabonnemang med personliga konton till varje medarbetare med kraftig volymrabatt.
Här kan du läsa mer om Breakit Business