Bianca Ingrosso har sitt Caia, Jocke & Jonna har tagit sig in på börsen och Molly Sandén meddelade på tisdagen att hon lanserar en egen parfym. Nu kan Breakit ha hittat ett nytt exempel på hur en kändis vill flytta fram positionen i näringslivet.
Bolaget ifråga bildades formellt i april i våras, men bytte i slutet av sommaren namn till The Every AB. Enligt bolagsverkets register ägs bolaget till 100 procent av Kenza Zouiten Subosics make Aleks Subosic som enligt samma register lämnade styrelsen i Deep North AB tidigare i oktober, alltså för bara några veckor sedan.
Kenza, som brukar betecknas som en av Sveriges första och största influencer, hade tillsammans med sin man ingen långvarig framgång med klädtechbolag Ivyrevel. Det bolaget, som grundades 2012 (och fick till en världsnyhet när de berättade att de landat ett samarbete med Google där kunderna skulle ges möjligheten att designa en egen datadriven klänning – men projektet gick i stöpet), kastade in konkurshanduken i början av 2021. Nu ser det ut som att makarna är på gång att göra ett nytt försök.
Av bolagsregistret framgår även att bolaget i början av november registrerades för både F-skatt och moms. Men det som fick oss att studsa till lite extra var verksamhetsbeskivningen.
“Bolaget skall bedriva tillverkning samt försäljning av konsumentartiklar såsom hudvård och hårartiklar via postorder samt internethandel”, lyder den.
Frågan är (bland andra) om Subosics blivit inspirerade av Bianca Ingrosso – vars sminkbolag gått från 50 till 300 miljoner i omsättning på tre år – och om hon ser en lucka att få ytterligare ett influeneranknutet varumärke på den svenska kosmetikmarknaden.
Breakit har på flera olika sätt sökt en kommentar från Kenza och Aleks Subosic, men inte fått någon återkoppling alls.