Sök ikon

Michaela Fornis bebis-app Baby journey når tio miljoner första året – “Göra skillnad”

Det går framåt för Michaela Fornis babyapp. Foto: Press/Montage

Går mot ett starkt första år på marknaden.

Tobias Blixt

Tobias Blixt

tobias.blixt@breakit.se

Reporter

Den svenska influencern Michaela Forni satsar sedan ungefär ett år tillbaka på sitt egna babytech-bolag Baby journey – en app som kan följa barnets utveckling under och efter graviditeten. 

Bolaget har hon grundat tillsammans med sin man Damon Foroozesh för ett år sedan och i en intervju med Di Digital avslöjar influencern nu att starten har varit riktigt bra. Redan under det första året uppges omsättningen landa på 10 miljoner kronor, enligt preliminära siffror. Intäkterna i appen kommer från samarbetspartners och annonsörer.

”Ekonomiska mål i all ära. För mig handlar det om att jobba med något som man kan tjäna pengar på, men samtidigt göra skillnad”, säger hon till sajten. 

Baby journey ägs av Michaela Forni, Damon Foroozesh och Timothy Forni. Bolaget har idag 55.000 användare och det arbetar totalt åtta anställda med appen som siktar på att bli störst inom segmentet i Sverige. 

Den snabba tillväxten förklarar Michaela Forni såhär:

​​”BVC är överbelastade, och det kan vara svårt att få den tid du behöver när du väl är där. Det gör att tjänster som Baby Journey växer. En plats där både den gravida och partnern kan få information och stöd.”

Influencerns app är dock långt ifrån den enda på marknaden, inom samma segment finns bland annat Preglife, Libero, Preggers med flera.

Utanför Baby journey har Michaela Forni också ett bolag kopplat till sitt influencerskap, det bolaget omsatte 3,6 miljoner kronor under räkenskapsåret som slutade i juni 2020, med ett resultat på närmare 1 miljon kronor.

Läs mer