Marknadsplatsen Cdon genomförde nyligen en nyemission som tillförde bolaget runt 200 miljoner kronor. I samband med det meddelade bolaget att de ska gasa.
"Likviden från nyemissionen avses användas till initiativ för att öka hastigheten i bolagets utveckling och tillväxt, innefattande att förbättra kundupplevelsen”, var budskapet.
Nu vässar Cdon teamet med Apollonia San Contreras som kliver in som ny marknadschef. Hon kommer närmast från hjälmsuccén Hövding och ska nu utveckla kundupplevelsen och varumärkeskännedomen inom Cdon. Hon driver även det kvinnliga nätverket Her Online Network (HON) i Malmö.
Apollonia San Contreras säger att hon ser fram emot att bygga ett team som är rustat för en kreativ förändringsresa.
"Cdon befinner sig i en riktigt spännande fas och med sina 2,3 miljoner kunder är allt möjligt. Genom att förstå vad som driver kunden i kombination med ett attraktivt och brett produktsortiment kan vi bli ännu mer relevanta som varumärke för både existerande och nya kunder”, säger Apollonia San Contreras.
Apollonia San Contreras kliver in som marknadschef 1 december 2021.