Drygt en timme efter lanseringen skickade e-handelsbolaget ut ett pressmeddelande om att hemsidan fungerar igen –då hade det redan sålts 30 000 produkter från kollektionen. I ett annat meddelande från bolaget runt samma tidpunkt beskrivs trycket på kollektionen som massiv.
Det här är inte första gången som Bianca Ingrosso samarbetar med bolaget.
“Vi hade en väldigt framgångsrik kollektion med Bianca förra hösten. När den lanserades kraschade sajten efter en minut, så det är klart att vi räknar med en stor försäljning igen tillsammans med ett så stort namn som Bianca Ingrosso”, säger Helen Movitz, pressansvarig på Nelly.com, till Breakit.
Enligt Nelly köade 30 000 kunder för att ta del av plaggen som är signerade Bianca Ingrosso som huvuddesigner. Kollektionen släpps i två omgångar och nästa vända är planerad till slutet av veckan.
Framgången är en i raden för Ingrosso, som även är känd som tv-profil och entreprenör. Under förra året gjorde hennes privata bolag en vinst på 200 miljoner kronor.
Breakit har sökt Bianca Ingrosso.