Sök ikon

Bonti levererar barnprylar till hovet – nu ska de maxa omsättningen med ny vd

Edward Ernstberger, Agnes Hjelmér och Julia Liljeroth. Foto: Pressbild

Siktar mot 100 miljoner kronor i år.


Towe Boström

Towe Boström

towe@breakit.se

Reporter

Bonti, som säljer barn- och babyartiklar, har redan 30 år på nacken. I dag har bolaget tre butiker i Stockholm, är kunglig hovleverantör och satsar samtidigt på att stärka upp sin e-handel. 

I det senaste kända räkenskapsåret, från 2019, uppgick omsättningen till 35 miljoner kronor med ett minusresultat på runt 600.000 kronor. Det är oklart hur det gick under förra året, men i år är planen att passera 100 miljoner kronor i omsättning. 

Nu tar Agnes Hjelmér över som vd, och hon kommer närmast kommer från skönhetsbolaget KF Beauty. Hon säger att Bonti nu ska satsa på att bli det starkaste företaget inom barn- och babyartiklar på marknaden. 

”Jag är hedrad över uppdraget och ser mycket fram emot att få leda ett företag med så lång historia och uppenbara utvecklingsmöjligheter som Bonti”, säger Agnes Hjelmér i ett pressmeddelande. 

Bonti har ambitiösa tillväxtplaner och räknar med att öka omsättningen till 280 miljoner kronor, med god lönsamhet, inom de närmsta tre åren. För att nå dit ska bolagen bland annat investera i kundresan för att bredda kundunderlaget. 

”Genom att tillsätta medarbetare med erfarenhet från nyckelpositioner inom snabbväxande e-handelsbolag ska vi hålla en konstant och hög tillväxttakt där Agnes kunskap, ledarskap och starka erfarenhet från e- handel är en fantastisk tillgång”, säger Edward Ernstberger, som är styrelseordförande i Bonti. 

Läs mer