Få branscher har haft samma spännande utveckling som fintech det senaste året, och tittar man på vilka förutsättningar branschen har haft så är det kanske inte speciellt förvånande.
”Om teknologiska framsteg var bränslet så var Covid-pandemin tändstickorna som gjorde att hela industrin exploderade under 2020”, säger Alexis Logothetis.
Han är Chief Executive Officer på FintechFactory, ett outsourcingföretag med specialkompetens inom just fintech som grundades av riskkapitalbolaget NFT Ventures, som har ett 40-tal fintechbolag i sin portfölj, och outsourcingbolaget OnlineFactory.
Kundsupport bland det viktigaste
Nya, innovativa lösningar som underlättar vardagen för både konsumenter och företag har legat till grund för fintechbolagens stadiga tillväxt, vilket har lett till att många av dessa bolag nu snabbt behöver skala upp sin verksamhet.
”En av de absolut viktigaste komponenterna hos företag som säljer en produkt eller tjänst, är deras kundsupport. Ökad försäljning sätter större press på din kundtjänst och för att bibehålla framgången är det av yttersta vikt att din kundtjänst följer tillväxtkurvan”, säger Alexis.
Outsoruca kostnadseffektivast
Det mest kostnadseffektiva sättet att lösa denna utmaning är att outsourca sin kundtjänst, slår han fast.
”Oavsett om du är en större eller mindre aktör på marknaden så finns det oändligt med fördelar med att outsourca. Det är en flexibel lösning som både sparar dig pengar och gör det enkelt att snabbt skala upp din verksamhet.”
Läs mer om hur du kan outsourca er kundtjänst här!
Att outsourca er kundtjänst är dessutom lättare än du tror, förklarar Alexis.
”Du behöver inte skriva några krångliga avtal, lära dig nya system eller lägga mer tid på utbildning än du hade gjort med lokalt anställd personal på plats. Dessutom tar vi på FintechFactory hand om den största delen av processen åt dig.”
Så här enkelt är det att outsourca er kundtjänst med FintechFactory:
Steg 1: Boka ett möte
Kontakta FintechFactory för ett möte där du får berätta mer om din verksamhet och ditt behov. Du kommer att få ett konkret skräddarsytt lösnings- och avtalsförslag utan krusiduller.
Steg 2: Rekrytering
För att hålla hög kvalitet arbetar FintechFactory med dedikerade agenter som har rekryterats utifrån ditt behov. Du välkomnas att vara involverad i rekryteringsprocessen och har alltid sista ordet.
”Det är viktigt för oss att din outsourcade personal ska kännas som en förlängning av din verksamhet och att kundtjänstagenterna även själva känner att de jobbar direkt för dig,” säger Alexis.
Steg 3: Uppstart
Med rätt person på plats kommer din nya kundtjänstagent, med stöd från FintecFactorys svenska operations manager, tränas för att sköta din kundtjänst. Sedan är det bara att börja!
”Du behöver inte oroa dig för att lära dig nya system och göra förändringar i din verksamhet. Vi arbetar alltid i kundens system. Om behov finns så kan en säker VPN-anslutning till ert online-system upprättas”, säger Alexis.
Nyfiken på att veta mer? Välkommen att höra av dig till info@fintechfactory.se