På sociala medier rapporterar användare om hur de loggar in på Klarna-appen och möts av uppgifter som inte är deras egna. Även Breakits reportrar har kunnat logga in på Klarna-appen och möts av samma problem.
Kort efter att problemet uppmärksammats verkar Klarna ha stängt av möjligheten att logga in i appen.
Exakt vilka uppgifter som syns eller hur omfattande problemet är har vi inte kunnat hitta svar på. När Breakits reporter loggade in på appen fick han se någon annans leveranser men sina egna fakturor. Vissa användare ska enligt uppgifter även fått ta del av andras fakturor.
Klarna: "Vi gör vårt yttersta"
Klarnas presschef Niklas Gillström skriver i ett sms till Breakit att de upplever störningar orsakade av tekniska problem.
"Vi gör vårt yttersta för att återställa systemet och våra tjänster till full kapacitet och ber om ursäkt för eventuella besvär som detta medför för våra kunder."
"Vi har för tillfället blockerat all inloggning i appen tills vi är säkra på att problemet är helt löst."
Sebastian Siemiatkowski kommenterar teknikproblem på Twitter.
"Så ledsen och frustrerande att inse att vi har haft en självförvållad incident, i 30 minuter, som påverkat integriteten hos vissa av våra användare", skriver Klarna-vdn och fortsätter med att de jobbar hårt för att allt ska fungera igen.
Under eftermiddagen gick Klarna ut med ett officiellt uttalande där man Sebastian Siemiatkowski berättade att problemet hade drabbat 90.000 användare världen över. Senare på kvällen meddelade Klarna att det bara var strax över 9.000 användare som hade påverkats.
"Orsaken var ett handhavandefel och alltså inte en attack utifrån", säger Klarnas vd i uttalandet.
"Tack vare att orsaken till problemet identifierades snabbt så vidtog ansvariga team befintliga åtgärder".
Appen började fungera igen på torsdagseftermiddagen.
Tidigare i veckan kunde Breakit avslöja att Klarna är på gång med en satsning på livevideoshopping – något bolaget hoppas ska få fart på satsningen i USA. Läs mer om det här.