Sök ikon

Sorosh Tavakoli om sin ost-startup: “Alla behöver göra sitt”

Foto: Stockeld Dreamery & Victor Enberg/Dobb 2.0

Serie-entreprenören om sin storsatsning Stockeld Dreamery: “Vi är verkligen på väg in i skiten.

Breakit

Breakit

nyheter@breakit.se

Sorosh Tavakoli var en gång i tiden medgrundare till videoannonsbolaget Videoplaza, som såldes för 500 miljoner kronor, men utvecklar idag det han själv kallar för “världens mest ambitiösa ost”. 

Att han ville bli entreprenör med hållbarhet som viktig faktor stod snabbt klart efter att han lämnat Videoplaza. 

“Vi har asmycket problem i vårt samhälle, i vår värld, på planeten. Vi är verkligen på väg in i skiten. Alla behöver göra sitt. Politiker som behöver ta ansvar och det finns ett ansvar hos mig. Jag har viss kompetens, ett nätverk och kapital. Jag har energin kvar att göra något, då måste jag också göra något”, säger han i Breakit Live


“Klimatkrisen är väl det som är mest överhängande. Det hänger över allting, mina barn och mitt liv. Att hitta energin där, det är verkligt meningsfullt. Kan man vara med på riktigt och skapa förändring, det är väldigt spännande.”

 

Läs mer