Blocket Bil har länge haft en dominerande position på den digitala marknaden för begagnade bilar. Den positionen skulle först utmanas av bilbranschens egna utmanare Wayke som fick bilhandlare att bojkotta Blocket Den utmaningen tappade snabbt fart och idag tillåter sajten att annonserna också publiceras på Blocket.
Nu kommer nästa aktör som vill utmana både Blocket och Wayke.
Klicket beskriver sig själva med målet om att ha den mest träffsäkra söktjänsten, samtidigt som säljarna ska erbjudas stora utrymmen för bilder och filmer där fordonen kan visas upp. Handlarna ska också erbjudas möjligheten att använda Klickets fordonsvisare på sina egna sajter utan att behöva visa upp konkurrenternas fordon.
De står bakom sajten
“Vi vill skapa fordonsbranschens träffsäkraste sökmotor och är nu redo att utmana de andra aktörerna på marknaden för sundare konkurrens genom bättre funktioner, innehåll och pris”, säger Clas Lundh, försäljningschef på Klicket i ett pressmeddelande.
Bakom sajten Klicket står företaget Campagon, som är en marknadsplats för husbilar och husvagnar och vd:n Andreas Johansson.
“Klicket.se är en långsiktig satsning för både små och stora fordonsföretag. Vi har byggt och förberett för att med enkla medel kunna lägga till såväl nya objekttyper som möjlighet att lanseras i andra länder”, säger han.
Satsningen ska lanseras den 20 maj och utöver bilar och husvagnar kommer sajten också att visa upp bland annat hästsläp, snöskotrar, mopeder och fordonsdelar.