Sök ikon

Amanda Schulman lanserar skönhetsmärke – tillsammans med Zlatans parfymskapare

Amanda Schulman. Foto: Press

Vill hitta en internationell marknad med nya satsningen All I Am Beauty.

Tobias Blixt

Tobias Blixt

tobias.blixt@breakit.se

Reporter

Medieprofilen och entreprenören Amanda Schulman är, tillsammans med sin syster Hannah Widell, en av hjärnorna bakom mediehuset Perfect Day Media. Nu lanserar Amanda Schulman ett digitalt skönhetsvarumärke riktat mot kvinnor. Det framgår av ett pressmeddelande.

Med All I Am Beauty, som varumärket heter, ska Amanda Schulman lansera allt från smink och parfymer till hudvårdsprodukter. Satsningen sker tillsammans med Jessica Dersén och Karin Svensson som tidigare legat bakom Zlatans parfymvarumärke.

“Eftersom skönhet är mitt största intresse letar jag alltid efter de bästa produkterna. Att själv få vara med och ta fram skönhetsprodukter är en dröm som nu går i uppfyllelse”, säger Amanda Schulman.

Tanken är att bygga ett internationellt varumärke. Den första produkten är en parfym som kommer att lanseras både via egna sajten liksom hos e-handelsjätten Lyko.

“Skönhet är en marknad som fortsätter att öka. Branschen har gjort en tydlig förflyttning från fysisk retail till online och den blir allt mer präglas av personliga varumärken och influencers. Amanda har en äkta passion för beauty, hon är driven, inspirerande och har en stor och trogen följarskara i den målgrupp vi riktar oss till”, säger Jessica Dersén i pressmeddelandet.

Tidigare i veckan kom nyheten om att Hannah Widell och Amanda Schulmans Perfect Day Media hade förlikats med konkursförvaltaren i ett av systrarnas andra bolag. Nu blickar duon framåt igen och avslöjade bland annat att de ökade annonsförsäljningen i sina podcast med över 40 procent under fjolåret.

När Hannah Widell gästade Breakits podcast under torsdagen berättade hon mer om planerna framåt. Lyssna på hela podden med Hannah Widell här.

 

Läs mer