Fintechjätten Klarna har redan förändrat hur svenskar och många andra handlar på nätet och i butik (om än inte utan kritik). Den senaste tiden har Klarna även inlett satsningar på innehåll och appen ska erbjuda både live-shopping och tips på produkter att köpa.
LÄS MER: Sluta hyckla om fintech-bolagen – det är politiker som bestämmer hur skuldsatta folk kan bli
Men nästa satsning från bolaget känns ändå något oväntad. Klarna meddelar nämligen att de ska lansera true crime-podden Kalla bedrägerier. En podd som görs av radiojournalisten Simon Moser (Som tidigare bland annat jobbat med podden En mörk historia och P3 Dokumentär). Podden kommer att handla om brott som ligger nära Klarnas arbete.
“Vi upplever att våra kunder har alldeles för låg kännedom om vårt omfattande säkerhetsarbete, och inte heller känner till hur skickliga dagens onlinebedragare är", säger David Sandström, marknadschef på Klarna.
"Var tredje svensk oroar sig för att utsättas för bedrägerier när de handlar online och att lansera en podd i journalistisk världsklass är vårt sätt att nå ut med budskapet att det är säkert att shoppa med Klarna”.
Ämnen som ska avhandlas i de fyra avsnitten som planerats innefattar bland annat bedrägerier och ID-kapningar, liksom det digitala bankrån där hackare kom över 81 miljoner dollar.
“Några av de fall vi har tittat närmare på är bland de mer sensationella jag har fått berätta”, säger Simon Moser, journalist.
Första avsnittet släpps idag måndag.