Våra interaktioner med varumärken blir allt mer digitala, en trend som stärks av coronapandemin. Men enligt serieentreprenören Sofie Källström ska man inte underskatta potentialen i traditionell merchandise.
En cool totebag med rätt budskap kan vara en verklig snabbfil in i kundens hjärta. “83 procent av människor som har fått produktmedia kommer ihåg varumärket bakom,” säger Sofie Källström, vd för We Do Promotion.
Merchandise och promotion omsätter 8 miljarder kronor i Sverige. Men branschen är av naturliga skäl fortfarande väldigt ‘offline’ – och det vill Sofie Källström ändra på.
En datadriven tjänst för träffsäker merchandise
Stockholmsbolaget med Smålänningen i spetsen tar ett datadrivet grepp kring hur kundens paraplyer, kaffetermosar och t-shirts spelar in i varumärkesarbetet – både inuti och utanför företaget. “Precis som med alla andra reklamytor, måste man utgå från målgruppens behov för att få önskad effekt,” säger hon.
Det gör man genom att via spelbaserade lösningar (gamification) lyssna in allmänhetens eller medarbetarnas feedback, och därefter skräddarsy kampanjer utifrån insikterna.
“Capcitos tjänst är snabb och flexibel, vilket är det viktigaste.”
Handspriten gör succé - med hjälp av smart finansiering: "Passar perfekt"
WDP har hjälpt ett rad stora bolag att tänka om kring utseendet och budskapen i bolagets merchandise, och centraliserat distributionen genom en skräddarsydda webbutiker: “Vi kombinerar data och nya marknadstrender för att ta våra kunders varumärkeskännedom till en nivå,” säger Sofie Källström.
Från krångel till Capcito: “En huvudvärk mindre”
Enligt Källström är WDP starkt positionerat för att fortsätta sin tillväxtresa under coronakrisen. Men den 32-åriga vd:n har ändå sett till att rusta bolaget för skakigare tider – och som del av det jobbet sett över finansieringen.
“Jag har en huvudvärk mindre när finansieringen löser sig utan krångel.“
Tidigare skötte WDP kundfakturor inhouse, vilket medförde “handläggningstider och var tidskrävande,” säger Källström. “Jag behövde hitta finansiering som fungerar snabbt och enkelt."
Att kombinera en bra och lyhörd bank med Capcitos flexibla tjänster anpassade för framtiden har varit “en magisk kombo,” menar hon.
Efter att ha upptäckt Capcitos fakturafinansiering har We Do Promotion kunnat öka likviditeten enligt behov – för att ta in större projekt, och täcka kostnader.
“Capcito erbjuder snabb hantering, allt är online och man behöver inte sitta och snacka med en massa människor. Vi kan istället fokusera helt på att driva vår verksamhet.”
Så hjälper Capcitos tjänst hennes bolag att växa
”Jag känner mig trygg i att jag alltid kan välja att sälja våra fakturor och få extra likviditet. Tjänsten fungerar snabbt och flexibelt, vilket är det viktigaste. Med Capcitos system är allt synkat och det är enkelt att få betalt nästa dag. De erbjuder helt enkelt likviditet som det borde fungera."
Läs mer: Så funkar Capcitos fakturaköp!
“Det här gör att jag har en huvudvärk mindre när finansieringen löser sig utan krångel. Företagare har så mycket att hålla koll på, så tjänsten måste kunna göra vardagen enklare. ”
Fördelar med Capcitos Fakturaköp
-
Snabba besked och utbetalningar. Pengar på kontot inom 24 timmar.
-
Schyssta priser. Få upp till 99 procent av fakturans värde.
-
Personlig Service. Capcitos kundtjänst svarar på alla frågor omedelbart.
-
Ingen bomb i bokföringen: Bokföring synkas automatiskt när man kopplar upp sitt bokföringsprogram som t.ex. Fortnox, Visma eller Billogram.