Breakit logo
Sök ikon
Breakit logo

Bianca Ingrosso ställer in siktet på Asien – tar hjälp av Filip Tysander

Filip Tysander och Bianca Ingrosso. Foto: Press.

Ska fokusera på marknadsföring genom lokala influencers.

Tobias Blixt

Tobias Blixt

tobias.blixt@breakit.se

Reporter

Influencern och entreprenören Bianca Ingrosso tar sitt Caia Cosmetics till Asien genom en ny joint venture mellan ägarbolaget Beauty Icons, Daniel Wellington-grundaren Filip Tysander, Peter Hultgren och Bim Norman.

“Planen har sedan start varit att göra varumärket internationellt och Asien är en spännande del i den utvecklingen”, säger Bianca Ingrosso i ett pressmeddelande.

Ska ha en sajt på kantonesiska

Produkterna säljs via Caia Cosmetics egna sajt, inledningsvis på engelska och kantonesiska. Marknadsföringen ska främst ske genom lokala influencers.

“Jag är väldigt glad över att göra detta med våra affärspartners i Hongkong och tillsammans med olika influencers från Asien. Det är otroligt spännande och inspirerande att byta erfarenheter och lära sig om de asiatiska marknaderna och så fort Coronarestriktionerna lättas upp kommer jag besöka vårt nya kontor i Hongkong”, säger Bianca Ingrosso.

Caia grundades 2018 av Bianca Ingrosso, hennes manager Vanessa Lindblad samt Mikael Snabb och Jesper Matsch. Bolaget har enligt egen utsago sålt över 600.000 produkter i 30 länder. 

I somras såldes  50 procent av Caia Cosmetics till riskkapitalbolaget Verdane i en affär där bolaget värderades till 400 miljoner kronor. 

Planen då var att fortsätta expandera utomlands.

"Det här är bara början kommenterade Bianca Ingrosso affären då. Själv ska hon ha kammat hem uppemot 60 miljoner på Verdanes köp.

Grundarteamet är fortfarande kvar och driver företaget.

Förra året omsatte Caia Cosmetics 55 miljoner och gjorde en vinst på 5 miljoner.

Läs mer