Sök ikon

Coronan tvingade henne att tänka om allt – men nu är Louise Sköld på banan igen

Louise Sköld, vd HT Hairextensions. Foto Press

Louise Sköld tog löshårsmärket Hairtalk till Sverige och bolaget har sedan starten för 6 år sedan växt i en rasande fart.

Caroline Englund

Caroline Englund

caroline@breakit.se

Reporter

Louise Sköld fick idén till bolaget HT Hairextensions, som säljer det tyska löshårsmärket Hairtalk till svenska salonger, när hon själv tappade sitt hår. Hon jobbade då som frisör i Oslo och fick sjukdomen Alopeci (håravfall) på grund av stress.

Louise Sköld använde själv löshår från Hairtalk som då fanns i Norge men inte i Sverige. När hon flyttade hem till Västerås bestämde hon sig för att börja sälja produkten på den svenska marknaden.

De senaste åren har varit en framgångssaga och 2019 ökade omsättningen från 51 miljoner kronor till 58 miljoner kronor. Louise Sköld fick också ta...

Läs mer