Proptech-bolaget Pixery Media har tagit fram en teknik som låter fastighetsbolag visualisera fastigheter innan de är färdigbyggda, något som bland annat ska minska försäljningstiden. Bolaget startade 2019 som en avknoppning från Diakrit och nu får de en ny majoritetsägare i riskkapitalbolaget Wellstreet.
Det framgår av ett pressmeddelande.
“En global arbetsmarknad med talanger som rör sig fritt om i världen leder till att även fastigheter numera är en global affär. Samtidigt blir verklighetstroget och engagerande innehåll en nödvändighet för att nå den kundbas som växer fram med nästa generationens kunder. Wellstreets investering i Pixery är vårt första riktiga steg in i proptech”, säger Jessica Rameau, partner och investeringsansvarig på Wellstreet i pressmeddelandet.
Bland Pixerys kunder finns bolag som exempelvis HSB, Ikano, JM och Peab. Under 2020 förväntar sig bolaget en omsättning på närmare 20 miljoner och lönsamhet.
“Tillsammans med våra kunder vill vi fortsätta pusha gränserna inom fastighetsbranschen. Vi är mycket positiva till Wellstreet som nya ägare i vår fortsatta expansionsresa. Backade av Wellstreet och med Pixerys framstående tekniska plattform och know-how, har vi förutsättningar för att bli marknadsledande globalt”, säger Anna Nordström, medgrundare och vd på Pixery.
Någon summa i samband med köpet nämns inte.
Pixery har idag 33 anställda fördelade över kontor i Stockholm, Oslo och Bangkok. Huvudkontoret kommer att flytta till Wellstreets The Factory i Sollentuna.