Margaux Dietz är en av Sveriges tyngsta influencers med dryga 370.000 följare på Instagram och en blogg med 50.000 unika läsare i veckan.
Hittills har hon främst dragit in pengar på olika sponsorsamarbeten men i augusti avslöjade Margaux Dietz att hon också låg i startgroparna för ett större e-handelsprojekt.
“Jag kommer att starta ett bolag med en välkänd e-handlare. Det blir en väldigt spännande kombination där de har kunskap om logistik och inköp medan jag är duktig på PR och marknadsföring. Vi kommer äga bolaget tillsammans och lanseringen sker i september eller oktober”, sade Margaux Dietz då.
Fortfarande inte igång
Men med bara några dagar kvar på 2019 så har bolaget fortfarande inte gått live. På Bolagsverket finns Margaux Dietz inte heller registrerad som ledamot i något nytt bolag.
“Vi har skjutit fram lanseringen till april. Det är då vi drar igång förutsatt att allt flyter enligt plan”, säger Margaux Dietz när vi får tag i henne från sjuksängen (hela familjen har drabbats av magsjuka).
Hon förklarar förseningen med att man bytt ut den svenska leverantör som ska sköta produktionen.
“Kommunikationen funkade inte som vi ville med fabriken som skulle producera så vi bytte fabrik för någon månad sedan”, säger Margaux Dietz som dock är hemlighetsfull kring vad som ska produceras:
“Jag kan tyvärr inte berätta vad vi ska göra för något. Men i januari kan jag förmodligen ha mer information.“