Tjänsten går ut på att erbjuda en miljövänlig biltvätt genom att skicka ut bilvårdare till kunderna, istället för att de ska åka till en vanlig biltvätt. En tjänst som också ska göra att det går åt mindre vatten.
Tidigare har bolaget tagit in pengar från Norrsken, Inbox Capital och Mattias Weinhandl.
Nu fyller Woshapp kassan med 30 miljoner kronor i en nyemission där Bonnier Ventures och CSB Capital trycker in pengar tillsammans med tidigare investerare. Det meddelar bolaget i ett pressmeddelande.
“Det finns en tydlig potential i att kunna förändra branschen för biltvättar, både ut ett tillgänglighetsperspektiv och när det gäller hållbarhet. Woshapp, med sin kundcentrerade teknik, minimala miljöpåverkan och snabbfotade och handfasta attityd är väl positionerade för att revolutionera marknaden på ett hållbart sätt”, säger Dajana Mirborn, Investeringschef på Bonnier Ventures.
"Vi är stolta"
Jens Karlsson, vd på Woshapp, säger att det långsiktiga målet har varit att förändra en marknad som har stagnerat. Nu får de alltså 30 nya miljoner för att kunna snabba på det arbetet.
“Vi är stolta över att Bonnier Ventures och CSB Capital gör oss sällskap som våra nya investerare. Vi tror att de kommer att vara betydelsefulla när vi expanderar vår verksamhet ytterligare”, säger han.
Woshapps omsättningen för det brutna räkenskapsåret som slutade i augusti 2018 cirka 1,4 miljoner kronor, med ett resultat på 2 miljoner.