Kampen mellan apparna som gör det möjligt att utöva olika träningsformer på olika träningscenter hårdnar.
Tidigare i veckan stod det klart att föregångaren till konceptet – den amerikanska jätten Classpass – köper den svenska träningsappen Fitnesscollection som tidigare konkurrerat med Bruce och Swiftr.
Nu visar Bruce färska årsredovisning för det brutna räkenskapsåret 2018/2019 att bolaget omsatte 24,7 miljoner kronor förra året. Det kan jämföras med 10,3 miljoner kronor året innan. Bolaget avslöjar också att de ska ta konceptet till hela Norden med start i Oslo. Lanseringen där väntas ske i början på nästa år.
“Vi har hela tiden varit lite av en underdog och gillar konkurrens. Vi har jobbat hårt med att hitta den bästa tekniska lösningen och bäst samarbetspartners. Det känns bra att nu gå vidare och lansera på nya platser”, säger Bruce medgrundare Magnus Elm till Breakit.
Bruce presenterar också två nya samarbetspartners – Kedjorna Friskis & Svettis och World Class.
Magnus Elm tror, inte oväntat, att träningstrenden där medlemmar kan välja mellan flera olika träningscenter och träningsformer kommer att hålla i sig. Han tror också att fler nischade studios kommer att komma till Sverige framöver.
“Jag tänker att vi skulle kunna teama upp med någon spännande studio som vill lansera här. Några saker som är spännande är exempelvis hiphop-yoga och Soulcycling (som är typ som ett spinningpass med fokus på musik, stämning och känsla.)”
Bruce, som tidigare växt utan riskkapital, tog nyligen in 20 miljoner från Axel Johnson-gruppens investeringsbolag D-Ax.
Transparens: Anton Holmquist som grundade Bruce är även en mindre delägare i Breakit.