Brevet från Icabanken är bara några rader långt. Efter att reklamations och bedrägeriavdelningen granskat Johnnys fall har banken valt att ersätta honom.
"Vi sätter idag in 2844 kronor på ditt konto", står det i brevet som damp ned på hallmattan.
Johnny, 77 år gammal och pensionär efter ett yrkesliv där han bland annat kört taxi i många år, är en av de hundratals svenskar som polisanmält att de blivit lurade på pengar efter att ha klickat på annonser med svenska kändisar på Facebook.
När Breakit i somras granskade fenomenet, som under en period drog fram som en smärre lavin på Facebook, var han upprörd och lite skamsen.
”Det är lite skämmigt att man var så jävla dum att man gick med”, sade han till Breakit.
En intressant detalj var att Johnny uppgav att han drog i bromsen när bedragaren ville att han skulle godkänna en pengaöverföring med hjälp av Bank-ID. Ändå försvann över 2.500 kronor från hans konto.
Icabanken vill, med hänvisning till banksekretessen, inte kommentera det enskilda fallet. Men bolagets pressavdelning uppger att denna typ av reklamationer hanteras genom att Icabanken i sin tur reklamerar köpet hos betalningsmottagarens bank.
"I vissa fall får Icabanken tillbaka pengarna och kan då återbetala dessa till kunden", skriver pressavdelningen i ett mejl till Breakit.
Man vill heller inte ge ett generellt svar på när man som kund kan räkna med att banken täcker upp förlusten vid ett bedrägeri, och när man får skylla sig själv.
"Det beror på hur vad som hänt och hur transaktionen gått till. Icabanken följer ett flertal olika regelverk som reglerar möjligheten till reklamation och återbetalning", skriver Icabanken.
Johnny är glad över att få tillbaka sina pengar.
"Det känns helt okej. Ger man fan i att använda sitt Bank-ID verkar det som att man kan få tillbaka sina pengar", säger han.
Samtidigt är Johnny besviken på att Polisen snabbt lade ned hans anmälan.
"Det tycker jag är riktigt dåligt. Man tycker att de borde ha något att gå på när det finns banköverföringar att följa."
Mängden bluffannonser kring bitcoin tycks för närvarande ha minskat på Facebook. Dock syns annonserna, som bygger på lögner om svenska kändisar, allt oftare på svenska mediesajter som använder teknikjätten Googles digitala annonssystem. I en av de senaste varianterna syns fotbollsstjärnan Zlatan Ibrahimovic presentera en investeringsmöjlighet som "förbluffar experterna" och gör storbankerna "livrädda".