Vi har flera gånger skrivit om skönhetsbolaget Foreo här på Breakit. Filip Sedic och Miroslav Slavic började sälja lyxiga sexleksaker i början av 2000-talet, men har sedan dess ställt om till att sälja tandborstar och ansiktsrengöringsprodukter silikon.
Satsningen har gått som tåget och förra året omsatte de över 10 miljarder kronor globalt. Men trots den enorma succén var de fram till för ett kort tag sen nästan helt anonyma i Sverige.
En strategi som har varit helt medveten.
"Även om vi inte har varit kända i medierna så är vi kända bland våra kunder och det är det som är det viktiga", sa Miroslav Slavic till Breakit tidigare i år.
Och framgångarna verkar bara fortsätta. När bolaget lanserade sin senaste produkt för hudvård smällde det till rejält. 3 miljoner intressanmälningar kom in från medlemmar i Foreos e-handelsklubb.
Trycket blev så stort att e-handelssuccén var tvungen att öppna en helt ny fabrik i Kina.
"Den höga kundanstormningen har tvingat oss att dubbla våra resurser och vi har därför öppnat en andra fabrik i Shanghai för att kunna hantera sådana nivåer", säger Dalia Fernández, produktutvecklingschef på Foreo till sajten Ecommerce skriver Ehandel.se
Det är inte första gången Foreo får en sån kommersiell succé. I en intervju med DI Weekend tidigare i år avslöjade de ett annat marknadsföringsknep. Utan att vara i behov av pengar vände de sig till Kickstarter. Draget gjordes framförallt för att locka till sig influencers och blev en succé. På bara två timmar hade de dragit in över 15 miljoner kronor.
Foreo har omgärdats av rykten om att bolaget ska köpas upp men ännu har ingen affär blivit av.